Masz pytanie? Zadzwoń: (22) 462 69 69 lub napisz do nas

Audyt stron www


Jeśli nie zadowalają Cię wyniki, jakie osiąga Twój serwis www sprawdź, co może być tego powodem. To dobry moment na wykonanie audytu strony www, który pokaże, co trzeba zmienić.

Pierwszym krokiem wprowadzania zmian powinna być profesjonalna analiza strony www. Jest to usługa diagnostyczna, dokładnie sprawdzająca serwis www pod wieloma kątami. Audyt serwisu www weryfikuje, czy  realizuje on zakładane cele biznesowe, a także, czy buduje profesjonalny wizerunek firmy oraz, czy jest łatwy w obsłudze dla odwiedzających.

Etapy audytu serwisu www

Analiza serwisu www składa się z kilku etapów. Najpierw bada się podstawy, czyli jakość kodu strony. Strona www powinna wyświetlać się poprawnie, szybko ładować i nie może pokazywać błędów na ekranie użytkownika. Częstym błędem popełnianym przez programistów jest projektowanie serwisów wyłącznie pod swoją rozdzielczość monitora i przeglądarkę. Trzeba również pamiętać, że coraz więcej internautów korzysta z internetu za pomocą urządzeń mobilnych (smartfony, tablety). Jakość kodu przekłada się również na wyniki strony www w wyszukiwarkach internetowych.

W następnej kolejności sprawdza się szeroko rozumianą użyteczność strony. Kontrolowane są takie elementy jak: przejrzystość nawigacji, zrozumiała hierarchia informacji czy mapa strony. Audytor wciela się w rolę zwykłego użytkownika i stara się wyszukać na stronie www najważniejsze informacje. Testuje, czy można łatwo zrobić zakupy w sklepie internetowym, znaleźć ofertę firmy i kontakt do niej, czy w serwisie jest i jak działa wyszukiwarka, czy łatwo znaleźć mapę witryny.

Kolejnym krokiem jest analiza strony www pod kątem pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Sprawdza się następujące parametry:

  • PageRank serwisu – liczbowa wartość ważności serwisu, nadana mu przez Google,
  • linki przychodzące (tzw. back linki), czyli liczba linków zewnętrznych kierujących do badanej witryny,
  • prawidłowe opisanie podstron witryny (tytuły stron, znaczniki meta).

Profesjonalny audyt  uwzględnia to, że serwis www ma spełniać określone cele biznesowe. Analiza strony www sprawdza sposób prezentacji serwisu pod kątem biznesowym. Przeprowadzana jest analiza biznesowa witryny pod kątem spójności, wiarygodności, sposobu prezentacji oferty i kontaktu z klientami. Na podstawie takiego audytu właściciel strony www otrzymuje informację zwrotną, jak należy zoptymalizować serwis, by był skutecznym narzędziem w promocji jego biznesu, a także przyciągał klientów i partnerów.

Kroki po audycie serwisu www

W wyniku analizy strony www powstaje obszerny dokument szczegółowo opisujący błędy, jakie znaleziono w serwisie. Wszystkie sprawdzane elementy są dokładnie opisane oraz przedstawione w tabelach podsumowujących, także w przejrzystym ujęciu procentowym.

Audyt strony www jest bardzo dobrą podstawą do modernizacji serwisu.  To też doskonały pretekst, by przemyśleć, czemu ma służyć serwis i jak  za jego pomocą można wzmocnić swój biznes i powiększyć sprzedaż.